حاشیه رویدادهای خبری

نقدی بر تصمیم گیری مدیران اقتصادی از نگاه یک خبرنگار
 
یک افتضاح جدید در پرونده عملیاتی وزارت راه و ترابری
ساعت ۱۱:٠٠ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٧ آبان ۱۳۸۸ : توسط : کامران نرجه

 

آزاد راه تهران - پردیس که حدود هشت ماه قبل به تایید فنی وزیر راه و ترابری و با حضور خود وی به بهربرداری رسید ، بطور رسمی از دیروز به علت نقص فنی در ساخت تونل آن بسته شد .

 این اولین پروژه وزارت راه نیست که بدون محاسبات فنی و مهندسی و فقط به جهت خودشیرینی پیمانکاران نزد سفارش دهندگان دولتی به بهره برداری می رسد و پس اندک مدتی به دلیل اشکالات فنی بسته می شود  .

در همین وبلاگ تاکنون چند پروژه نیمه کاره به بهره برداری رسیده ، در نقاط مختلف کشور معرفی شده است ، ولی گویا شخص وزیر راه و همکاران زحمتکش ایشان به این نوع حیف و میل کردن اموال عمومی عادت کرده اند .

دکتر حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری که در مراسم بهره برادری از آزاد راه تهران - پردیس از استاندارد بودن و ایمنی آن تبلیغ فراوان کرده بود ، دیروز بدون کوچکترین خجالت از گفته های غیر واقعی خود اعلام کرد :باند برگشت آزادراه پردیس ـ تهران مشترکا توسط وزارت راه و پلیس راه کشور برای تکمیل تونل بسته شده است چراکه پیمانکاران روز اول بدون محاسبه تونل زده‌ و باید ترانشه‌ی رو باز می‌زدند؛ نه تونل. 

 بهبهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران  درباره تعطیلی آزادراه تهران ـ پردیس به دلیل نقص فنی توسط پلیس راه کشور، گفت:  از نظر طراحی روز اول توجه به سرباره این تونل نکرده‌اند؛ باید ترانشه رو باز می‌زدند نه تونل؛ که درحال حاضر ریزش تونل موجب گرفتاری شده و تکمیل آن کار بسیار سختی است.

 بهبهانی اظهار کرد: ساخت تونل محاسباتی دارد که پیمانکاران روز اول بدون محاسبه تونل زده‌اند.